Értékesítõi teszt

Teszteld értékesítõi tudásod!

Válaszolj az alábbi kérdésekre és kiderül, hogy Te jó értékesítõ vagy e vagy van még mit fejlõdni!

Azonnal küldjük a választ!

(összesen 50 pont szerezhetõ)

 
1. Igaz-e az a megállapítás, hogy "az a jó eladó, akit ha kidobnak az ajtón, visszamegy az ablakon"?
 
a) Nem, mert a jó eladó el sem jut odáig, hogy kidobják.
b) Igen, mert a kitartás elõbb-utóbb meghozza a sikert.
c) Nem, mert ez erõszakosnak tûnhet.
d) Igen, mert manapság csak így lehet eredményt elérni.
e) Nem, mert ez már erõltetett dolog, és a vevõnek is kellemetlen.
 
2. A következõ megállapítás igaz, vagy hamis: "Manapság a piacon csak kapcsolatokkal lehet eladni?"
 
a) Igaz, mert én is ezt tapasztalom.
b) Igaz, mert a jó kapcsolat további kapcsolatokat hoz.
c) Hamis, mert fontos a kapcsolat, de tudni kell eladni e nélkül is.
d) Hamis, mert ha igaz lenne, akkor az új cégek nem tudnának megerõsödni.
e) Igaz, mert Magyarországon a korrupció átszõ mindent.
 
3. Mit kell tenned azért, hogy évrõl évre megtartsd a törzsvevõidet?
 
a) Sok ajándékot kell adni nekik.
b) Jó szolgáltatást kell nyújtani a számukra.
c) Meg kell tudni, hogy mire van szükségük, és azt nyújtani.
d) Rendszeresen tájékoztatni kell õket az újdonságokról.
e) Alacsony árréssel kell adni nekik a terméket, szolgáltatást.
 
4. Szerinted mi az oka a sikeres eladásaidnak?
 
a) Jó dumám van.
b) Jók a termékeim, szolgáltatásaim.
c) Ismerem a piacot.
d) Mindig adok árengedményt.
e) Pontosan tudom, hogy mi miatt vásároltak tõlem.
 
5. Szerinted mi az oka a sikertelen eladásaidnak?
 
a) A konkurencia.
b) Azt nem olyan egyszerû kideríteni.
c) A vevõknek mindig a legolcsóbb áru kell.
d) Nem voltam elég határozott, amikor halogatta a vásárlást.
e) Olyankor nem derül ki, hogy mire van a vevõknek szükségük.
 
6. Mit teszel, amikor a vevõd - akivel már többször találkoztál - az ajánlatodra azt mondja: "Ezt meg kell beszélnem az ügyvezetõvel"?
 
a) Azt mondom neki, hogy beszélje meg vele nyugodtan.
b) Meggyõzöm, hogy az én ajánlatom a legjobb.
c) Árengedményt ajánlok fel neki.
d) Megbeszélem vele, hogy hozzon össze az ügyvezetõvel.
e) Elérem, hogy támogassa az ajánlatomat az ügyvezetõnél.
 
7. Már minden kérdésrõl tájékoztattad a vevõdet, de õ a tárgyalás végén azt mondja "Még gondolkodom a dolgon", mit teszel?
 
a) Megbeszélek egy új idõpontot.
b) Hagyom, hogy gondolkodjon, és késõbb visszahívom.
c) Kiderítem, hogy mi az, ami nem világos, és megoldást adok rá.
d) Meggyõzöm, hogy ne gondolkodjon, mert az én ajánlatom a legjobb.
e) Megkérdezem, hogy min akar gondolkodni.
 
8. A vevõd reklamál a termékeddel kapcsolatban, mit teszel?
 
a) Azonnal kicserélem a terméket.
b) Megvizsgálom a reklamáció jogosságát, és ha mi hibáztunk, kezelem.
c) Megkeresem, hogy ki okozta a hibát és kifizettetem vele.
d) Elutasítom a vevõt, mert távozás után nincs reklamáció.
e) Elterelem a figyelmét a problémáról.
 
9. Azt veszed észre, hogy az értékesítõid nem megfelelõ hangnemben kommunikálnak a vevõiddel, mit teszel?
 
a) Nem szólok semmit, mert a vevõk is így beszélnek velünk.
b) Felhívom a figyelmüket, hogy legyenek udvariasak.
c) Akinél a fentiek elõfordulnak, azt megbüntetem.
d) Összehívom õket és megtanítom õket a helyes kommunikációra.
e) Felhívom a vevõt, és elnézést kérek tõle.
 
10. Idõpontot akarsz egyeztetni telefonon a tárgyaláshoz, mire a vevõ azt mondja: inkább küldj egy ajánlatot!
 
a) Küldök neki egy részletes ajánlatot.
b) Nem küldök ajánlatot, hanem felhívom a jövõ héten.
c) Azt mondom: beszéljük meg az idõpontot, és viszem magammal az anyagot.
d) Leteszem a telefont, és nem foglalkozom tovább vele.
e) Megkérdezem tõle: mi szerepeljen az ajánlatban, hogy minket válasszon?
 
Vezetéknév:*
 
Keresztnév:*
 
Email:*
 
Irányítószám:*
 
Cégnév:*
 
Cég címe:*
 
Telefonszám:
 
Hírlevél:
 





vissza a fõoldalra »