Értékesítõi teszt
Teszteld értékesítõi tudásod!
Válaszolj az alábbi kérdésekre és kiderül, hogy Te jó értékesítõ vagy e vagy van még mit fejlõdni!
Azonnal küldjük a választ!
(összesen 50 pont szerezhetõ)
|
|
|
1. Igaz-e az a megállapítás, hogy "az a jó eladó, akit ha kidobnak az ajtón, visszamegy az ablakon"? |
|
a) Nem, mert a jó eladó el sem jut odáig, hogy kidobják. |
b) Igen, mert a kitartás elõbb-utóbb meghozza a sikert. |
c) Nem, mert ez erõszakosnak tûnhet. |
d) Igen, mert manapság csak így lehet eredményt elérni. |
e) Nem, mert ez már erõltetett dolog, és a vevõnek is kellemetlen. |
|
2. A következõ megállapítás igaz, vagy hamis: "Manapság a piacon csak kapcsolatokkal lehet eladni?" |
|
a) Igaz, mert én is ezt tapasztalom. |
b) Igaz, mert a jó kapcsolat további kapcsolatokat hoz. |
c) Hamis, mert fontos a kapcsolat, de tudni kell eladni e nélkül is. |
d) Hamis, mert ha igaz lenne, akkor az új cégek nem tudnának megerõsödni. |
e) Igaz, mert Magyarországon a korrupció átszõ mindent. |
|
3. Mit kell tenned azért, hogy évrõl évre megtartsd a törzsvevõidet? |
|
a) Sok ajándékot kell adni nekik. |
b) Jó szolgáltatást kell nyújtani a számukra. |
c) Meg kell tudni, hogy mire van szükségük, és azt nyújtani. |
d) Rendszeresen tájékoztatni kell õket az újdonságokról. |
e) Alacsony árréssel kell adni nekik a terméket, szolgáltatást. |
|
4. Szerinted mi az oka a sikeres eladásaidnak? |
|
a) Jó dumám van. |
b) Jók a termékeim, szolgáltatásaim. |
c) Ismerem a piacot. |
d) Mindig adok árengedményt. |
e) Pontosan tudom, hogy mi miatt vásároltak tõlem. |
|
5. Szerinted mi az oka a sikertelen eladásaidnak? |
|
a) A konkurencia. |
b) Azt nem olyan egyszerû kideríteni. |
c) A vevõknek mindig a legolcsóbb áru kell. |
d) Nem voltam elég határozott, amikor halogatta a vásárlást. |
e) Olyankor nem derül ki, hogy mire van a vevõknek szükségük. |
|
6. Mit teszel, amikor a vevõd - akivel már többször találkoztál - az ajánlatodra azt mondja: "Ezt meg kell beszélnem az ügyvezetõvel"? |
|
a) Azt mondom neki, hogy beszélje meg vele nyugodtan. |
b) Meggyõzöm, hogy az én ajánlatom a legjobb. |
c) Árengedményt ajánlok fel neki. |
d) Megbeszélem vele, hogy hozzon össze az ügyvezetõvel. |
e) Elérem, hogy támogassa az ajánlatomat az ügyvezetõnél. |
|
7. Már minden kérdésrõl tájékoztattad a vevõdet, de õ a tárgyalás végén azt mondja "Még gondolkodom a dolgon", mit teszel? |
|
a) Megbeszélek egy új idõpontot. |
b) Hagyom, hogy gondolkodjon, és késõbb visszahívom. |
c) Kiderítem, hogy mi az, ami nem világos, és megoldást adok rá. |
d) Meggyõzöm, hogy ne gondolkodjon, mert az én ajánlatom a legjobb. |
e) Megkérdezem, hogy min akar gondolkodni. |
|
8. A vevõd reklamál a termékeddel kapcsolatban, mit teszel? |
|
a) Azonnal kicserélem a terméket. |
b) Megvizsgálom a reklamáció jogosságát, és ha mi hibáztunk, kezelem. |
c) Megkeresem, hogy ki okozta a hibát és kifizettetem vele. |
d) Elutasítom a vevõt, mert távozás után nincs reklamáció. |
e) Elterelem a figyelmét a problémáról. |
|
9. Azt veszed észre, hogy az értékesítõid nem megfelelõ hangnemben kommunikálnak a vevõiddel, mit teszel? |
|
a) Nem szólok semmit, mert a vevõk is így beszélnek velünk. |
b) Felhívom a figyelmüket, hogy legyenek udvariasak. |
c) Akinél a fentiek elõfordulnak, azt megbüntetem. |
d) Összehívom õket és megtanítom õket a helyes kommunikációra. |
e) Felhívom a vevõt, és elnézést kérek tõle. |
|
10. Idõpontot akarsz egyeztetni telefonon a tárgyaláshoz, mire a vevõ azt mondja: inkább küldj egy ajánlatot! |
|
a) Küldök neki egy részletes ajánlatot. |
b) Nem küldök ajánlatot, hanem felhívom a jövõ héten. |
c) Azt mondom: beszéljük meg az idõpontot, és viszem magammal az anyagot. |
d) Leteszem a telefont, és nem foglalkozom tovább vele. |
e) Megkérdezem tõle: mi szerepeljen az ajánlatban, hogy minket válasszon? |
|
Vezetéknév:* |
|
|
Keresztnév:* |
|
|
Email:* |
|
|
Irányítószám:* |
|
|
Cégnév:* |
|
|
Cég címe:* |
|
|
Telefonszám: |
|
|
Hírlevél: |
|
|
|